magento vs opencart vs prestashop vs woocommerce vs skyshop
Popularność rozwiązań e-commerce na Polskim rynku według trendów wyszukiwania internatów.
Spójrzmy również na systemy wynajmowane w drodze abonamentu w zestawieniu z popularnymi WooCommerce oraz PrestaShop.
Porównanie popularności marketplace w wynikach Google Trends.
olx.pl vs allegro.pl vs sprzedajemy.pl vs amazon.pl vs ebay.pl
Rynek marketplace zagraniczny
amazon.com vs ebay.com
Krótkie podsumowanie rynku e-commerce oraz e-marketplace.
Powyższe wykresy są aktualizowane na dzień wyświetlania. Na rynku obserwujemy delikatny spadek udziału e-marketplace w ogólnej sprzedaży online przy jednoczesnym wzroście zakupów dokonywanych w Internecie.
Może być spowodowany dość wysokimi prowizjami od sprzedaży towarów oraz przeniesienie sprzedaży z dużych marketplace do sprzedaży bezpośredniej w Google Store (Zakupy Google). Lub przeniesienie zakupów bezpośrednio na poszczególne sklepy internetowe sprzedawców z pominięciem pośredników jakimi są marketplace.
Po przejściu do zakładki zakupy widzimy to:
Takie założenie może dać właścicielom e-sklepów możliwości pominięcia pośrednika i docieranie do klientów na wcześniejszym etapie jakim jest poszukiwanie produktów w wyszukiwarce Google. Oczywiście poszczególne portale posiadają już bazę swoich wiernych klientów i nadal należy korzystać z tych kanałów sprzedaży ale nie należy się do nich ograniczać.
Reklama w Google nie jest darmowa i źle skonfigurowana może nam przynieść więcej szkody niż pożytku. Pamiętajmy również, że sprzedaż w Internecie rządzi się swoimi prawami i głównym czynnikiem decyzyjnym może być cena. W przypadku braku zaufania klienta do nas jako sprzedawcy ten argument może nie być wystarczający. Dlatego warto być obecnym wszędzie budować pozytywną opinie klientów i realizować racjonalny marketing, który ma szansę się zwrócić.