magento vs opencart vs prestashop vs woocommerce vs skyshop


Popularność rozwiązań e-commerce na Polskim rynku według trendów wyszukiwania internatów.

Spójrzmy również na systemy wynajmowane w drodze abonamentu w zestawieniu z popularnymi WooCommerce oraz PrestaShop.

Porównanie popularności marketplace w wynikach Google Trends.

olx.pl vs allegro.pl vs sprzedajemy.pl vs amazon.pl vs ebay.pl

Rynek marketplace zagraniczny

amazon.com vs ebay.com

Krótkie podsumowanie rynku e-commerce oraz e-marketplace.

Powyższe wykresy są aktualizowane na dzień wyświetlania. Na rynku obserwujemy delikatny spadek udziału e-marketplace w ogólnej sprzedaży online przy jednoczesnym wzroście zakupów dokonywanych w Internecie.

Może być spowodowany dość wysokimi prowizjami od sprzedaży towarów oraz przeniesienie sprzedaży z dużych marketplace do sprzedaży bezpośredniej w Google Store (Zakupy Google). Lub przeniesienie zakupów bezpośrednio na poszczególne sklepy internetowe sprzedawców z pominięciem pośredników jakimi są marketplace.

Po przejściu do zakładki zakupy widzimy to:

Takie założenie może dać właścicielom e-sklepów możliwości pominięcia pośrednika i docieranie do klientów na wcześniejszym etapie jakim jest poszukiwanie produktów w wyszukiwarce Google. Oczywiście poszczególne portale posiadają już bazę swoich wiernych klientów i nadal należy korzystać z tych kanałów sprzedaży ale nie należy się do nich ograniczać.

Reklama w Google nie jest darmowa i źle skonfigurowana może nam przynieść więcej szkody niż pożytku. Pamiętajmy również, że sprzedaż w Internecie rządzi się swoimi prawami i głównym czynnikiem decyzyjnym może być cena. W przypadku braku zaufania klienta do nas jako sprzedawcy ten argument może nie być wystarczający. Dlatego warto być obecnym wszędzie budować pozytywną opinie klientów i realizować racjonalny marketing, który ma szansę się zwrócić.