Czy dropshipping to dobry pomysł na biznes? Oraz odpłatny dostęp do bazy produktów hurtowni. Czyli jak nie zostać “Januszem Biznesu”.

To już prawdziwa plaga. Piękna wizja i odwrotna rzeczywistość.

Wspaniała wizja sprzedaży w Internecie bez konieczności posiadania magazynu, inwestowania w asortyment, konieczności wprowadzania produktów do sklepu internetowego przy obecnych możliwościach integracyjnych z hurtowniami. Jedyne co musimy zrobić to sprzedać, przekazać zamówienie do hurtownika i nie martwić się o nic… prawda? Tak piękne, że aż nierealne. Sprzedaż w internecine jest dużo trudniejsza niż handel stacjonarny, gdzie zazwyczaj wystarczy mieć dobry asortyment i lokalizację, aby interes się kręcił. Tu jest inaczej. Wasze produkty będą porównywane klient sprawdzi klika innych ofert zanim podejmie decyzję i jeśli twoja cena znacznie odstaje, możesz zapomnieć o sprzedaży.

UWAŻAJ PRZEDSIĘBIORCO – Czyli na co zwrócić uwagę przy podejmowaniu współpracy o dropshipping czy też podpisywanie kontraktu z jakąkolwiek z hurtowni.

Zwroty

Zakładając, że hurtownia z jaką podejmujesz współpracę oferuje ci produkty w konkurencyjnych cenach. Sprawdź czy twoje produkty mogą zostać zwrócone, kto za to zapłaci i ile oraz czy masz miejsce, żeby fizycznie gromadzić zwroty.

Integracje z hurtowniami – pliki Bramek XML / plików XML, CSV / API za opłatą!

Płatne pliki integracyjne z hurtowniami

To już prawdziwa plaga. Nie od dziś hurtownicy oferują początkującym sprzedawcą możliwości automatycznego zaciągnięcia asortymentu na swój sklep za pomocą integracji. Oczywiście koszt integracji leży po stronie zainteresowanego to dość oczywiste. Koszty dostępu do pliku XML to zazwyczaj około 500 zł netto / miesiąc do 0 zł w zależności od obrotu przedsiębiorcy. Wszystko wydaje się być bardzo przyzwoite. Otrzymujemy dostęp do dużej ilości produktów, których nie musimy wprowadzać na sklep a w zamian dokonujemy miesięcznej płatności, która przy obrocie X zł jest darmowa. Brzmi naprawdę pięknie. Problem w tym, że zaproponowane ceny produktów są tak nieatrakcyjne, że nie mają prawa wygenerować sprzedaży w Internecie i to przy założeniu, że dokonamy integracji z takimi portalami jak Allegro oraz Olx czy Ceneo. Nasze produkty będą tak nieatrakcyjne cenowa, że z pewnością będziemy musieli zapłacić za dostęp do pliku XML lub zakupić towar o wysokości X zł (po nieatrakcyjnych cenach) na nasz sklep stacjonarny (jeśli posiadamy, aby takiej opłaty uniknąć).

Policzmy dlaczego to nie powinno się opłacić. Załóżmy, że przedstawiciele handlowi / konsultanci urobią 150 klientów w ciągu roku na integrację XML za 500 zł netto / miesiąc przy zawyżonych cenach asortymentu, gdzie nie ma możliwości osiągnąć obrót, który dawał by nam przywilej nie płacenia za dostęp do pliku XML.

75 000 zł netto / miesiąc (z tzw. Januszy biznesu) co daje 900 000 tyś zł netto rocznie. Przy zaledwie 150 klientach podpisujących umowę na udostepnienie pliku XML.

Nie chcesz płacić za XML? Musisz zrobić obrót – zakupić towar po nietrakcyjnej cenie. Kto na tym zarobi? Hurtownia zawsze wygrywa jak kasyno royal a ty masz towar na sklepie, którego nie sprzedaż lub sprzedasz ze stratą.

Często hurtownie, które oferują dropshipping same integrują się z marketplace typu Allegro czy OLX pod poszewką firmy matki córki oferując znaczne niższe ceny do których nie możesz się nawet zbliżyć. Wystawiając ofertę po wyższej cenie jednocześnie ułatwiasz sprzedaż hurtowni X. Klienci widząc dużo zawyżonych cen myślą, że cena od firmy X wygląda wyjątkowo atrakcyjnie. I często właśnie tak wygląda ten biznes.

Nieatrakcyjna oferta

To, że otrzymamy dostęp do dużej ilości produktów nie znaczy, że będziemy je wstanie sprzedać. Zanim podpiszesz umowę sprawdź ceny sprzedaży na allegro porównując do twojej hurtowni. Mniej na uwadze, że przy sprzedaży na allegro należy doliczyć koszty prowizji allegro oraz koszt dostawy do klienta lub ewentualnej promocji. Jeśli zamawiasz towar do siebie przed sprzedażą to również koszt dostawy do twojego sklepu.

Pamiętaj im gorszą ofertę handlową wciśnie ci handlowiec tym większa jego prowizja. Analizuj ceny, porównuj, wyszczególniaj koszty (naliczaj je w odpowiedniej kolejności) i wylicz potencjalny zysk. Wyniki cię nie zadowalają? Twardo i stanowczo negocjuj ceny. Wyłóż twarde fakty na stół i pokaż, że nie jesteś Januszem biznesu.

Zapisy umowne dla udostępniania plików XML (zazwyczaj oddzielna umowa do umowy handlowej na zakup produktów z hurtowni)

Widzieliśmy takie umowy w których właściciel miał prawo do wycofania asortymentu ze sklepu sprzedawcy a kary za opóźnienie ich wycofanie w czasie, można było liczyć w tyś zł / dzień co dawało około 30 do 50 tyś zł za miesiąc. Cwaniactwo a raczej zwykła lichwa. Niestety takie umowy nie należą do rzadkości. Więc, jeśli na dzień dobry w umowie zauważysz wysokie kary to bez zastanowienia zmień hurtownię na inną traktującą cię jak partnera a nie Janusza z którego można ściągnąć należności przez komornika. Nigdy nie wiesz jak będzie wyglądała taka współpraca i w jakim trybie się zakończy.

Koszty

Nie kupujesz towaru ale musisz wykonać pracę w postaci utrzymania systemu sprzedażowego, kosztów integracji i automatyzacji, księgowość, koszt obsługi zamówień. Musisz w tym wszystkim znaleźć miejsce na zysk. Jeśli się nie kalkuluje to zarabia tylko hurtownia i tzw. doradcy biznesowi (czyli nauczyciele Januszy biznesu).

Płatne szkolenia czyli wylęgarnia Januszów biznesu

W tym układzie zarabiają szkoleniowcy oraz hurtownicy. Nikt nie podsunie wam pod nos gotowego rozwiązania. Więc o ile nie macie unikalnego produktu, nie potraficie go wypromować do określonej grupy klientów to zarabiać będą na was inni. Nikt nie podzieli się z wami sprawdzonymi modelami prowadzenia biznesu z listą dostawców i odbiorców. Sami musicie wypracować te rozwiązania i kiedy to już zrobicie przez upadki w wzloty zapewne nikomu nie będziecie chcieli przekazać tej wiedzy na talerzu (wychowując de facto własną konkurencję).

Podsumowanie

Istnieje wiele ofert hurtowni, które nie mają prawa racji bytu z punktu widzenia partnerstwa b2b. Są jednak hurtownie, z którymi warto współpracować, które oferują asortyment w przyzwoitej cenie i dając możliwość wyrobienia kilku % zysku po poniesieniu wszystkich niezbędnych kosztów. Trzeba jednak każdorazowo analizować atrakcyjność oferty (porównywać ceny), dokładnie czytać zapisy umowne odnośnie zwłaszcza odnośnie kar i opłat oraz okresu na jaki zawierana jest umowa. Nie podpisuj nic od ręki, przeanalizuj sytuację na spokojnie. Mam nadzieję, że ten wpis ocali cię przed własnym pośpiechem i, że dzięki nam zaoszczędzisz kilka tysięcy zł na niepodpisaniu umowy, która nie ma racji bytu i w której nie ma miejsca na zdrowe partnerstwo między hurtownią a sprzedawcą.

Skoro jesteś już wyedukowany i wiesz jak analizować oferty i umowy poszczególnych dostawców, zobacz listę dostępnych hurtowni dropshipping Lista hurtowni (Pamiętaj! Nie daj się złapać w błędne koło i nie zostań Januszem Biznesu).

Sprawdź również szybką analizę rynku e-commerce w Polsce oraz popularności poszczególnych marketplace oraz trendów i zmian w ostatnich latach: analiza rynku e-commerce / e-marketplace

Popularność platform e-commerce i e-marketplace w Polsce i na świecie.

magento vs opencart vs prestashop vs woocommerce vs skyshop


Popularność rozwiązań e-commerce na Polskim rynku według trendów wyszukiwania internatów.

Spójrzmy również na systemy wynajmowane w drodze abonamentu w zestawieniu z popularnymi WooCommerce oraz PrestaShop.

Porównanie popularności marketplace w wynikach Google Trends.

olx.pl vs allegro.pl vs sprzedajemy.pl vs amazon.pl vs ebay.pl

Rynek marketplace zagraniczny

amazon.com vs ebay.com

Krótkie podsumowanie rynku e-commerce oraz e-marketplace.

Powyższe wykresy są aktualizowane na dzień wyświetlania. Na rynku obserwujemy delikatny spadek udziału e-marketplace w ogólnej sprzedaży online przy jednoczesnym wzroście zakupów dokonywanych w Internecie.

Może być spowodowany dość wysokimi prowizjami od sprzedaży towarów oraz przeniesienie sprzedaży z dużych marketplace do sprzedaży bezpośredniej w Google Store (Zakupy Google). Lub przeniesienie zakupów bezpośrednio na poszczególne sklepy internetowe sprzedawców z pominięciem pośredników jakimi są marketplace.

Po przejściu do zakładki zakupy widzimy to:

Takie założenie może dać właścicielom e-sklepów możliwości pominięcia pośrednika i docieranie do klientów na wcześniejszym etapie jakim jest poszukiwanie produktów w wyszukiwarce Google. Oczywiście poszczególne portale posiadają już bazę swoich wiernych klientów i nadal należy korzystać z tych kanałów sprzedaży ale nie należy się do nich ograniczać.

Reklama w Google nie jest darmowa i źle skonfigurowana może nam przynieść więcej szkody niż pożytku. Pamiętajmy również, że sprzedaż w Internecie rządzi się swoimi prawami i głównym czynnikiem decyzyjnym może być cena. W przypadku braku zaufania klienta do nas jako sprzedawcy ten argument może nie być wystarczający. Dlatego warto być obecnym wszędzie budować pozytywną opinie klientów i realizować racjonalny marketing, który ma szansę się zwrócić.

Jaką bramkę płatności wybrać do sklepu internetowego?

Porównaj bramki płatności. PayU vs Tpay vs Przelewy24 vs paynow (od mBank).

Każda bramka płatnicza nalicza sobie inną marże od transakcji. Różnice są jednak często marginalne a trzeba również brać pod uwagę rozpoznawalność i zaufanie do danego rodzaju płatności.

PayU znamy z Allegro więc rozpoznawalność jest na najwyższym poziomie.
wtyczka: https://developers.payu.com/pl/plugins.html

* Powyższy screen prezentuje obecnie trwającą promocję. Szczegóły oferty należy zgłębiać na stronie PayU.

Ciekawym rozwiązaniem może również okazać się Tpay i też mają darmową wtyczkę.
wtyczka: https://tpay.com/dla-developera/integracje

Najtaniej jednak na dzień dzisiejszy wychodzi bramka paynow od mBanku
wtyczka: https://paynow.pl/integration/platforms/opensource/presta.html

Warto również wspomnieć o bramce Przelewy24, która również jest dość popularna w naszym kraju.
wtyczka: https://www.przelewy24.pl/do-pobrania#wtyczki

Wszystkie wtyczki oferują programy partnerskie dla developerów. I darmowe wtyczki integrujące. Nie ma więc potrzeby kupować wtyczek od zewnętrznych developerów modułów i pluginów.

Warto jednak pamiętać, że w handlu wielką rolę odgrywa zaufanie klientów, więc jeśli zaczynasz swój biznes i nie masz długiej historii relacji z klientem, być może warto będzie wybrać bardziej rozpoznawalne rozwiązanie typu PayU.

Jeśli twoim celem jest płacić jak naj mniej to bez głębszej analizy tych ofert paynow wydaje się być najbardziej atrakcyjna z reklamowaną prowizją 0,95%.

Wzory dokumentów dla sklepu internetowego za darmo.

Założyłeś nowy sklep internetowy? Jak już wiesz, aby twój sklep mógł funkcjonować potrzebujesz spełnić szereg różnych regulacji prawnych. Jeżeli chcesz sprzedawać przez Internet zgodnie z prawem, musisz spełnić obowiązki wynikające aż z pięciu aktów prawnych.

  • ustawa Kodeks cywilny,
  • ustawa o prawach konsumenta,
  • ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
  • ustawa Prawo telekomunikacyjne,
  • RODO.

Musisz zatem zadbać m.in. o:

  • regulamin,
  • politykę prywatności,
  • informację o cookies,
  • klauzule informacyjne,
  • zgody na przetwarzanie danych osobowych,
  • dokumentację ochrony danych osobowych,
  • dostosowanie do RODO.

Zanim przejdziemy dokumentów i regulaminów darmowych przeanalizujemy oferty odpłatne dostępne na rynku.

Jeśli jesteś zainteresowany płatną wersją takiego rozwiązania to możesz wykupić indywidualne wdrożenie, gdzie cała praca wykonywana jest przez firmę zewnętrzną lub jeśli twój budżet nie przewiduje takich wydatków, możesz skorzystać z pakietu dokumentów przygotowanych specjalnie pod sklepy e-commerce:

Darmowy zestaw wzorów do pobrania:

  1. Regulamin sklepu internetowego – [link do wzoru];
  2. Politykę prywatności – [link do wzoru];
  3. Politykę bezpieczeństwa | Polityka ochrony danych (nazewnictwo stosowane zamiennie wynikające ze zmiany przepisów obecnie Polityka ochrony danych) – [link do wzoru] [link do przykładu];
  4. Instrukcję zarządzania systemem informatycznym – [link do wzoru] [link do przykładu];
  5. Politykę dotyczącą plików cookies – [link do wzoru];
  6. Wzory formularzy przeznaczonych dla klientów sklepu, w tym wzór odstąpienia od umowy i wzór reklamacji – [link do wzoru zwrotu] oraz UOKIK [wzoru zwrotu oraz wzór odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub …];
  7. Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych – [link do wzoru];
  8. Rejestr incydentów związanych z naruszeniami danych osobowych – [link do wzoru];
  9. Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych – [link do wzoru];
  10. Rejestr osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych – [link do wzoru];
  11. Wzór oświadczenia o udzieleniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – [link do wzoru];

Darmowe źródła wzorów dokumentów:

Inne przydatne artykuły:

* powyższe dokumenty nie są gotowymi rozwiązaniami prawnymi a jedynie szablonami, które mogą pomóc nam spełnić wymogi prawne związane ze sprzedażą online.

* zaleca się, aby po uzupełnieniu dokumentu, przekazać je do dalszego sprawdzenia do firmy zewnętrznej posiadających niezbędne uprawniania do audytowania powyższej dokumentacji.

Jaki hosting dla sklepu internetowego wybrać (PrestaShop / WooCommerce)?

Na wstępie podsumowanie. Poruszyliśmy ten temat na grupach Polska PrestaShop i po głębszej analizie zaproponowanych rozwiązań zdecydowaliśmy się zarekomendować Państwu rozwiązanie od dostawcy hostingu MyDevil.net. Nasz wybór postaramy się uzasadnić w niniejszym wpisie.

MyDevil.net
MyDevil.net (pakiety przeniesione z 2ap.pl)
Administracja i Zlecenia indywidualne
MyDevil.net VPN
Small.pl

Jakie rozwiązanie hostingowe wybrać dla sklepu internetowego?

Ważnym czynnikiem jest niewątpliwie szybkość odpowiedzi serwera oraz ilość miejsca na dysku i jego rodzaj (SSD vs HDD) jak również limity plików i transferu w pakiecie hostingowym. To właśnie na te elementy najczęściej zwracamy uwagę. Są jednak również inne istotne aspekty na które warto zerknąć przed podjęciem decyzji. Przy wyborze hostingu dla sklepu internetowego należy spojrzeć również na możliwości konfiguracji ustawień php.ini.

Inne isotone czynniki to oferta generowanych przez serwer automatycznych darmowych certyfikatów SSL (zaleca się zakupienie SSL od dostawcy zewnętrznego – zwiększa wiarygodność strony) oraz stałe IP, dzięki czemu nasze wiadomości wysyłane ze sklepu nie będzie trafiać do folderu spamu.

Dodatkowo należy zwrócić uwagę na wspierane technologie. Miłym zaskoczeniem w usługach MyDevil.net. jest to, że wspierają node.js. Co jest rzadkością wśród innych dostawców usług hostingowych (Standardowo GIT, SSH i wiele więcej).

* Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat technologii jakie wpiera hosting MyDevil.net kliknij w link i rozwiń listę wszystkich dostępnych usług.

Dlaczego wybór hostingu pod sklep internetowy jest bardzo istotny i jak ta decyzja może mieć potem wpływ na funkcjonowanie twojego sklepu?

Dla przykładu nie wymieniając nazwy jednego z dostawców usług hostingowych z którego korzystaliśmy przez długi czas i byliśmy zadowoleni do momentu, kiedy to nasi klienci nie wymagali uruchamiania skryptów do importu produktów z hurtowni na sklep internetowy. Mówimy tu o liczbie koło 10 tysięcy produktów. Okazuje się, że nasz ówczesny dostawca nie pozwalał na zmianę parametru określającego czas wykonywania się zadania do jego zerwania. W efekcie plik, który potrzebował około 60s na wykonanie nie mógł się wykonać i był przerywany. Mowa o kontach hostingowych współdzielonych, które w większości przypadków wystarczyły do utrzymania sklepu ale nie potrafiły poradzić sobie z importem dużych zestawień produktów.

Dla klientów korzystających z droższych rozwiązań VPS problem nie występował. Tam zakres ustawiania parametrów php.ini jest nieograniczony. Jedyne ograniczenia to moc procesora, RAM przypisany do danego pakietu VPS. Pakiety VPS choć często wydajniejsze to są również droższe i wymagają specjalisty do ich administracji. Utrzymanie takiego rozwiązania staje się więc sporo droższe.

Jeśli mamy nielimitowane środki i zależy nam na wydajności to mamy również do wyboru rozwiązania dedykowane. Tu jednak koszty zaczynają znacząco rosnąć i na początek warto rozpocząć od czegoś tańszego. Skalowanie biznesu może odbywać się w czasie. Na strat wydaj tylko tyle i musisz by sklep był fikcjonalny i widoczny.

Według nas pakiet ofertowany przez MyDevil.net gwarantuje złoty środek zarówno w cenie jak i funkcjonalności między rozwiązaniami współdzielonymi a niezależnością konfiguracji w usługach VPS. Pakiety MD1-5 pozwalają na dość dowolną konfigurację ustawień środowiskowych silnika PHP pozwalając na swobodny import produktów do sklepu bez zmartwień o przerwanie pracy skryptu przed wykonaniem przez niego zadania. Pakiety hostingowe MyDevil.net są również szybkie i wyposażone w dyski SSD co zwiększa szybkość obsługi żądania a więc krótszy czas ładowania się strony potencjalnemu klientowi.

Szybkość ładowania strony ma ogromny wpływ na konwersję w sklepie oraz na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google.

Dobry i tani hosting dla sklepu internetowego

To naszym zdaniem pakiet usług MyDevil.net spełnia większość wymagań każdego sklepu internetowego.
MyDevil.net (pakiety przeniesione z 2ap.pl)
Administracja i Zlecenia indywidualne
MyDevil.net VPN
Small.pl


PrestaShop zmiana kategorii produktów MySQL

nr 1 backup

Przykładowy skrypt testowy. Jeśli w zapytaniu nie pominiemy START TRANSACTION i ROLLBACK; będziemy mogli zobaczyć co zrobi nasze zapytanie a wszystkie zmiany zostaną przywrócone do stanu z przed zapytania. Zanim dokonasz zmiany w bazie upewnij się, że zapytanie zrobiło dokładnie to czego chciałeś.

SELECT * FROM `ps_product`

Jakie tabele nas interesują? Tabela ps_product

SELECT c.id_category, cl.name
FROM `ps_category` c
LEFT JOIN `ps_category_lang` cl
ON c.id_category = cl.id_category WHERE cl.id_lang = 1;

START TRANSACTION;
UPDATE `ps_product` SET `id_category_default` = '6' ; #zmienia kategorię wszystkich produktów
UPDATE `ps_product` SET `id_category_default` = '6' WHERE `ps_product`.`id_category_default` = 2; #zmienia kategorię produktów o danej kategorii.
UPDATE `ps_product` SET `id_category_default` = '6' WHERE `ps_product`.`id_product` = 1858; #zmienia kategorię konkretnego produktu

SELECT * FROM ps_product;
ROLLBACK;

Jeśli interesuje cię bardziej zaawansowane zapytania, które są uodpornione na obecność jednego produktu w wielu kategoriach przy i ch przenoszeniu oraz usuwanie produktu z przenoszonej kategorii gdy już istnieje w bazie można znaleźć na tej stronie:
https://devwl.pl/prestashop-how-to-reassign-products-from-one-category-to-another/

PrestaShop 1.7 database schema

Niestety nie ma jeszcze przygotowanej dokumentacji dla PrestaShop 1.7. Możemy jednak podejrzeć budowę bazy analizując plik dostępny na repozytorium GitHub presty:
https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/blob/1.7.7.x/install-dev/data/db_structure.sql

Narzędzia:
https://dev.mysql.com/downloads/workbench/

Przydatne źródła:
https://devdocs.prestashop.com/1.7/development/database/structure/

Możemy jednak posiłkować się strukturą opisaną w basie 1.6. Większość tabel oraz relacji pozostaje nienaruszona.

Forum:
https://www.prestashop.com/forums/topic/372412-list-of-all-table-referencing-by-foreign-key-ps_productid_product/

Hurtownia + PrestaShop + BaseLinker +[ Allegro, Inpost, Integracja Księgowa ]

Czyli jak zintegrować sklep z hurtowniami, systemem BaseLinker oraz Allegro.

Integracja z hurtowaniami odbywa się za pośrednictwem modułów integrujących. Na rynku mamy w tym zakresie kilka rozwiązań. Osobiście omówię jedynie kilka z nich.

anymag.pl – To obecnie nowa aplikacja i choć ich oferta jest obiecująca to nie zapewnia jeszcze kompletnej integracji produktów i kategorii. Być może w chili kiedy czytasz ten artykuł kilka miesięcy lub lat później tego problemu już nie ma. Warto zatem zadzwonić do obsługi i dopytać o listę możliwości ich rozwiązania.

presta-mod.pl – Oferuje integrację pod daną hurtownię. Wysłaliśmy do nich zapytanie i oczekujemy na odpowiedź. Ich moduł wydaje się wyglądać troszkę lepiej do tego prezentowanego przez x13 z którego mieliśmy już przyjemność korzystać integrując jedną z hurtowni.
Link do modułu: https://presta-mod.pl/pl/moduly-prestashop/114-prestashop-import-produktow-xml-xml-new.html.

prestadev.pl – Prezentuje podobne rozwiązanie jak presta-mod.pl. W naszym przypadku pisząc wiadomość e-mail otrzymaliśmy odpowiedź kilka sekund później więc można założyć, że firma jest bardzo aktywna. Rozwiązanie wygląda podobnie do tego prezentowanego przez x13 oraz presta-mod.pl.
Link do modułu: https://prestadev.pl/pl/60-import-xml-hurtowania-prestashop.html#pd_aap_send_custommer_form

https://prestadev.pl/

x13.pl – Ich moduły integracyjne są na rynku od dawna i wielu użytkowników ceni sobie ich rozwiązania. Nie ma jednak rozwiązań bez wad. W przypadku usługi od x13 kupujemy sztywną integrację pod określony format pliku. Jeśli kluczowa struktura pliku zmieni się integracja będzie wymagała wprowadzenia zmian. Jesteśmy więc narażeni na przerwę techniczną i choć takie przypadki nie są najczęstsze to jednak zdążają się i trzeba mieć je na uwadze. W naszym przypadku jedna z integracji była wyceniona na kilka tyś zł netto choć na swojej stronie sprzedają moduł za około 500 zł netto. Kolejna hurtownia miała zwyczajnie nie zostać zintegrowana. Być może firma 13 miała swoje powody, to z perspektywy konsumenta nie mają one wielkiego znaczenia. Nie da się znaczy, że się nie da.

prestashow.pl – Kolejny polski moduł pozwalający nam na przeprowadzenie integracji samodzielnie. Po zainstalowaniu wtyczki pliki XML muszą zostać zmapowane we własnym zakresie. Takie rozwiązanie daje nam więcej możliwości integracyjnych i choć droższe na początku to z perspektywy czasu przy integracji kilku hurtowni pozwala zaoszczędzić pare zł.

prestashopmanager.com – Na uwagę może zasłużyć również. Jest to nieco bardziej rozbudowany produkt i jego funkcjonalność nie kończy się na integracji hurtowni XML z naszym sklepem PrestaShop. Częściowo prestashopmanager spełnia funkcje integracyjne z marketplace na podobieństwo Baselinkera, jednakże jest to rozwiązanie zagraniczne i o ile może doskonale spełnić się na rynku zagranicznym tak już nie możemy liczyć na integracje do najpopularniejszych na polskim rynku rozwiązań jak np. Allegro czy Olx.

Module; https://www.prestashopmanager.com/order/

Integracja PrestaShop z BaseLinker

Base linker to produkt oferujący wiele integracji pod jednym systemem w module subskrypcyjnym. Bardzo popularny na polskim rynku. Pozwala on na wiele rodzajów integracji kurierskich, księgowych jak również zarządzanie sprzedażą z poziomu panelu Baselinkera. To naprawdę fajne narzędzie i potrzebuje wiele fajnego
http://pomoc.baselinker.com/pomoc/integracja-sklepu-przez-plik/

BaseLinker jest systemem do usprawniania i zarządzania procesem sprzedaży w Internecie oraz integracji z zewnętrznymi marketplace takimi jak Allegro, Ebay, OLX czy Amazon. Nie jest to jednak rozwiązanie idealne. Importując produkty do allegro na dzień dzisiejszy BaseLinker nie daje nam możliwości ustawiania osobnej marży dla poszczególnej kategorii. Jak wiemy Allegro opiera swój sposób naliczania prowizji na różnych stawkach prowizji podzielonej względem różnych kategorii. Aby więc osiągnąć ceny idealne musielibyśmy ustalać ceny indywidualnie dla każdego produktu co jest niemożliwe przy dużej ilości asortymentu lub modyfikować nasze ceny w sklepie (który jest magazynem głównym przy imporcie produktów z hurtowni jeśli nasze rozwiązanie importujące na to pozwala) w celu ustawienia preferowanej marży dla produktów wystawionych na allegro. Zgłosiliśmy ten problem do Baselinkera i otrzymaliśmy odpowiedź, że ta funkcjonalność jest obecnie testowana i niebawem powinna zostać wdrożona. Na dzień dzisiejszy jednak ta funkcjonalność jest niedostępna i może sprawić sporo kłopotów przy ustalaniu cen produktów.

Jedyne rozwiązanie jaki widzimy to posiadać dwa zewnętrzne magazyny i ustalać na nich ceny niezależnie. Czyli np. katalog produktów na PrestaShop oraz oddzielny magazyn / sklep PrestaShop do handlu detalicznego.

Z poziomu Baselinkera można również przeprowadzać integracje bezpośrednio do magazynu Baselinkera pomijając sklep. Nie jest to jednak rozwiązanie idealne. Posiadając własny sklep możemy oferować klientom lepsze ceny niż te wystawiane na allegro.

Czy są jakieś alternatywy dla BaseLinkera? Na rynku istnieją jeszcze takie rozwiązania jak https://sellasist.pl/, https://www.erpbox.pl/. Być może w przyszłości napiszemy o nich wpis porównawczy.

Po integracji Baselinkera z Allegro Baselinker uzyska dostęp do następujących funkcji:

Zarządzanie ofertami
Odczyt danych o ofertach. Tworzenie, edycja, łączenie i zamykanie ofert.

Ustawienia sprzedaży
Odczyt ustawień sprzedaży. Zarządzanie ustawieniami sprzedaży.

Promowanie ofert
Zarządzanie kampaniami Allegro Ads. Zgłaszanie ofert do oznaczeń i programów specjalnych.

Zamówienia i obsługa posprzedażowa
Odczyt informacji o zamówieniach. Zarządzanie zamówieniami. Obsługa ocen i komentarzy. Obsługa sporów transakcyjnych.

Finanse i płatności
Odczyt salda i opłat na koncie. Odczyt historii płatności. Obsługa zwrotów wpłat.

Dane osobowe
Odczyt danych osobowych z konta. Edycja danych osobowych na koncie.

Licytacje i zakupy
Składanie ofert kupna w licytacjach.

Google zmienia sposoby dopasowania słów kluczowych! Czyli likwidacja modyfikatora “+”

Czemu Google postanowił dokonać takiej zmiany? Możemy się tylko domyślać, że Google zależy aby słowa kluczowe nie były nazbyt ograniczane.

https://support.google.com/google-ads/answer/10286719?hl=pl

https://support.google.com/google-ads/answer/10286719?hl=en

Więcej o rodzajach słów kluczowych:
https://support.google.com/google-ads/answer/7478529?hl=en&ref_topic=3119131#zippy=