Ponieważ linki nie są już głównym wykładnikiem generowania pozycji w wyszukiwarkach nie należy z nimi przesadzać.
Proponuje zapoznać się z następującą listą

  1. Interia http://katalog.interia.pl/dodaj_odswiez_strone (11,07zł brutto / wpis)
  2. WP http://katalog.wp.pl/dodaj_opis.html?ticaid=11bc7f&_ticrsn=5 (11,07zł brutto)
  3. Zumi https://www.zumi.pl/warszawa,14.65.011.000554,index.html (płatny ?)
  4. PF https://panoramafirm.pl/dodaj-firme.html (płatny ?)
  5. PKT https://www.pkt.pl/dodaj-aktualizuj-dane-firmy (płatny ?)
  6. oferteo.pl https://www.oferteo.pl/rejestracja-dostawcy.html (darmowe)
  7. firmy.net http://www.firmy.net/dodaj-firme.html (darmowe)
  8. biznes finder https://www.biznesfinder.pl/p,dodajfirme (darmowe)
  9. Google Moja Firma (darmowe)
  10. Facebook (darmowe)

Tutaj budowa linków jest już kompletna. Większa ilość linków nie zagwarantuje nam znacznej różnicy w pozycjonowaniu.
Linki ze stron z wysokim PR natomiast na pewno mogą nam w tym pomóc. Dlatego warto czasami zapłacić za artykuł w gazecie, która napisze o nas artykuł i podlinkuje do naszej strony.
Nie warto jednak z tym przesadzać, ponieważ artykuły sponsorowane są drogie a efekt też nie jest znaczący. Profilaktycznie raz na jakiś czas możemy jednak pozwolić sobie na taką przyjemność.

Najlepiej dodać firmę zaledwie do kilku katalogów i skupić się na treści zamieszczonej na stronie, alt tagach, nazwach plików, tytułach nagłówków i adresów URL, odpowiednią optymalizacją zdjęć i używaniem w tekście słów kluczowych na które chcemy się wypozycjonować.

Warto również upewnić się, że nasza strona została dodana do indeksu Google:
W tym celu należy zintegrować stronę z takimi narzędziami jak Google Search Console google Analytics, Google Tag manager, Google Adwords itp.